Тема уроку: Музика в кіно. Кіномистецтво.
Мюзикл. Завдання для 5 класу .
Представлено інтегрований урок з мистецтва за програмою Л.Масол « Музика в кіно».
Кіномистецтво. Мюзикл. для учнів 5 класу.
Тема
уроку розкрити роль музики в кіно, виховувати в учнів
інтерес,любов до музики,
сприяти вихованню музичних смаків.
Головне
завдання уроку:здатність виявляти головну думку в
сюжетах «музичних
кінофільмів»,розширити знання учнів про
кіномистецтво та мюзикл за допомогою
різних видів мистецтва.
Провідний
зміст уроку: інтеграція музичної,образотворчої та
мистецько-синтетичної
змістовних ліній.
ХІД УРОКУ
І. І. Організаційний момент.
І. І. Організаційний момент.
Музичне вітання.
Добрий день вам
,добрий день
в світі музики
,фантазії пісень!
Добрим
будь,щирим будь!
Із мистецтвом -у
дивну путь!
Вчитель:
Д Я дуже рада вас вітати і сподіваюсь на гарну,
плідну роботу на уроці.
А А розпочнемо наш урок із прослуховування мелодій
(Звуч : «Діамантова рука», «Гостя з майбутнього»,
(Звуч : «Діамантова рука», «Гостя з майбутнього»,
« Пригоди Електроніка», «Золотий ключик, або пригоди Буратіно»,
«Іван
Васильович змінює професію», «Титанік»
тощо)
ІІ. Ог
ІІ. Ог
Вчитель: Молодці, діти! А тепер подумайте – що
об’єднує всі ці мелодії?
(Всі ці мелодії із кінофільмів)
Чудова відповідь! Ви такі молодці, ви зуміли не тільки відгадати всі
мелодії,
але й здогадалися про тему уроку.
Всі разом вирушаємо сьогодні у кіно,
Про світ усім цікавий розкаже нам воно.
Чому кіно без музики цікавим не бува?
Бо внутрішній глибинний сенс
Воно нам розкрива.
Лібрето і сценарій – завдання непросте,
Сюжет пристосувати з літератури в те,
Що кінофільмом зветься,
Чи мультиком для вас,
У опері й балеті потрібне повсякчас.
ІІІ. Розвиток теми.
Діти, а ви знаєте, що таке
кіномистецтво?
Це слово складено з двох слів – кіно та мистецтво. Кіно (від грецького – рухаю, рухаюсь) –
видовище,
побудоване на так званих «живих картинках».
Наймолодшим мистецтвом серед літератури, живопису, архітектури є кінематограф.
Наймолодшим мистецтвом серед літератури, живопису, архітектури є кінематограф.
Йому
відведено значне місце в музиці. З появою перших «німих» кінофільмів
будь-який
беззвучний рух на екрані викликав подив чи
навіть
острах: бо ж у природі кожен рух породжує звук. От і виникла потреба в
музичному
супроводі кінострічок.Найчастіше німі фільми
супроводжувала музика
регтайму.
Людину,котра грала на музичному інструменті,назвали тапером(від французького
Людину,котра грала на музичному інструменті,назвали тапером(від французького
«стукати», «ударяти»).
Саме музика ,оживляючи «картини,що
рухались»,допомагала
яскравіше,глибше, переживати
зміст фільму. Послухайте будь-ласка «Регтайм»
американського композитора Джоплінга.
(Слухання
Джоплінга «Регтайм»).
-Які ваші враження від прослуханого твору.
Для якого жанру кіно характерний
твір?
А чи знаєте ви,що таке мюзикл? Походження цього жанру мистецтва пов᾿язано
з оперетою(маленькою оперою).
З усіх театральних жанрів він найбільше
використовується у кіноматографі.
Мюзикл-це музично-сценічний твір,у якому
переплітаються діалоги,пісні,музика,
хореографія.
В основі сюжету кінострічки лежить літературно-драматичний твір — сценарій,
В основі сюжету кінострічки лежить літературно-драматичний твір — сценарій,
як лібрето —
в основі опери чи балету. Сценарій, як і лібрето, є „посередником”
між літературним твором і кінострічкою. Він
допомагає пристосувати літературний
сюжет до умов створення фільму.
Вчитель :Діти, а для чого у сучасному кіно використовується музика?
Правильно, саме музика часто розкриває внутрішній світ людини, допомагає
яскравіше
розкрити зміст та образи героїв. Але є такі фільми, де музика є головною дійовою
особою. З
одним з таких фільмів ми познайомимося.
Це фільм – «Звуки музики». Пропоную вашій
увазі уривок відеолекції.
Послухайте та запам’ятайте, хто є автором
музики, і яке завдання музики у цьому фільмі.
( Перегляд та відомості про кінострічку «Звуки музики»)
Музику до кінострічки «Звуки музики» написав композитор Річард Роджерс.
Сюжет фільму такий: жоден вихователь не міг впоратися з непосидючими та
неслухняними
дітьми, але прийшла нова вчителька і захопила
дітей своїм чарівним співом. Діти дуже
полюбили музику та із задоволенням почали
співати. Нова вчителька складала для них
цікаву
музику, що будувалася на простих інтонаціях, кількох звуках і звичайних гамах.
Весела
дитяча музика так часто звучить у
цій стрічці, що стала головною дійовою особою.
Вчитель :А чи запам’ятав хтось автора музики? Цей композитор написав
Вчитель :А чи запам’ятав хтось автора музики? Цей композитор написав
до фільму «Звуки музики» біля 20 пісень, а ми
познайомимось з найпопулярнішою
із них.
(Слухання пісні «До, ре, мі» на англ мові)
(Слухання пісні «До, ре, мі» на англ мові)
Впізнали? Сподобалась? В якому
настрої вона звучала?
Так, пісня дуже гарна. А чи зрозуміли
ви слова?
Отже, давайте її розучимо
українською мовою. Але спочатку розспіваємося.
ІY. Вокально-хорова робота.
Поспівка «Нотний танок». Робота над чистотою
інтонування,дикція.
День за днем, за кроком крок,
Ноти скік,поскік та скок.
І відомі вони всім,
Їх на світі рівно сім.
Добре було б нам усім
Разом з ними заспівать,
Ось піди і запроси.
До,ре,мі,фа,соль,ля,сі!
Ля-ля,фа-фа,соль,ля,соль,
Ось вступає знак бемоль.
Скачуть ноти чудасія.
До,сі,ля,соль,до,сі,ля,соль.
До,сі,ля.соль,фа,ля,фа!
Пісня «До,ре,мі».
Пісня «До,ре,мі».
Під час
розучування добивайтесь чистого і красивого звучання вашого голосу;
не співайте крикливим звуком і стежте за
чистотою інтонації.
До- пташина в᾿є гніздо,
До- пташина в᾿є гніздо,
Ре-
діточок береже.
Мі- у нашому
дворі.
Фа-
радіє дітвора.
Соль- співає дітвора.
Ля- співає вся
земля.
Сі-співаємо усі,
Щоби знов співати «До».
До-ре-мі-фа-соль-ля-сі-до.
До-сі-ля-соль-фа-мі-ре-до.
- Хто автор музики ?
Із якого фільму?
- Для чого звучить музика в кіно?
На минулому
уроці ми розпочали роботу над піснею А.Житкевича « Під звуки вальсу».
Давайте її виконаємо. Добивайтесь чистого і виразного звучання. Стежте за співацькою
Давайте її виконаємо. Добивайтесь чистого і виразного звучання. Стежте за співацькою
поставою.
(Спів по рядам)
Поаплодуємо один одному.
(Спів по рядам)
Поаплодуємо один одному.
V. Підсумки уроку.
Наш урок закінчується, скажіть: що нового ви дізналися на уроці?
Чи задоволені ви результатами роботи?
Дякую за урок!
Про кіно ми говорили,
Музиці у нім зраділи.
З гри завзято повертаєм,
Хоч багато ще не знаєм.
До побачення, дзвінок
Кличе на новий урок.
VІ. Домашнє завдання.
Наш урок закінчується, скажіть: що нового ви дізналися на уроці?
Чи задоволені ви результатами роботи?
Дякую за урок!
Про кіно ми говорили,
Музиці у нім зраділи.
З гри завзято повертаєм,
Хоч багато ще не знаєм.
До побачення, дзвінок
Кличе на новий урок.
VІ. Домашнє завдання.
Підготувати
до виконання пісню з улюбленого кінофільму.
Музичне мистецтво 6 клас
Розділ 4 Жанри симфонічної музики
Музика - джерело радості мудрих людей. Вона здатна викликати в народу гарні думки, вона глибоко проникає в його свідомість і легко змінює вдачу та звичаї.
Сюнь Цзи,
давньокитайський філософ
Теми 26-27 СИМФОНІЯ. УВЕРТЮРА
І
Упродовж багатьох століть розвитку музичного мистецтва сформувалися симфонічні жанри: симфонія, увертюра, симфонічна поема і фантазія, картина, а також концерт Вони беруть початок від появи симфонічного оркестру (середина XVIII ст.) — великого колективу музикантів, які грають на різних інструментах під керівництвом диригента.
Кількість звуків та їх найрізноманітніших поєднань, що може відтворити оркестр, майже необмежена, і, можливо, саме тому багато композиторів приберігають свої найзаповітніші музичні ідеї для оркестру, адже це — унікальний колективний інструмент.
Тривалий час план розташування інструментів в оркестрі змінювався відповідно до кількості музикантів у кожній групі, акустики концертного залу, де відбувався концерт тощо. Відомий диригент Леопольд Стоковський запропонував стандартний план розміщення музикантів, який назвали «американським». Стоковський розмістив усі скрипки ліворуч бід диригента, віолончелістів — праворуч. А кількість виконавців на духових інструментах збільшив удвічі. Таке розташування музикантів - виконавців використовують у більшості оркестрів світу.
Симфонічний оркестр Шведського радіо
Пригадайте, які існують сімейства (групи) музичних інструментів. Скористайтеся інформацією з довідника.
Прочитайте казку «Як був створений симфонічний оркестр». Дайте відповіді на запитання: як ви розумієте поняття какофонія? Чому навчилися музичні інструменти завдяки диригенту та феї Музики?
МУЗИЧНА СКАРБНИЧКА КАЗОК І ЛЕГЕНД
ЯК БУВ СТВОРЕНИЙ СИМФОНІЧНИЙ ОРКЕСТР
(За А. Лопатіною, М Скребцовою)
Люди дуже любили фею Музики і створили для неї безліч чудових музичних інструментів. Не сподобалося це злій Какофонії, і вона вирішила: «Треба зробити так, щоб усі інструменти намагалися один одного перекричати, і тоді буду правити світом я, Какофонія, а не фея Музики». Вирішила Какофонія посварити всі інструменти один з одним. Вона прилетіла до скрипочки і сказана, улесливо посміхаючись:
— Як проникливо ви співаєте! Ніхто не може зрівнятися з вашою співучістю, навіть людський голос.
Задерла вгору носа скрипочка, а Какофонія одразу ж доповіла альту, віолончелі й контрабасу:
— Скрипка вважає себе найкращою, та насправді ви більші за неї, і голоси ваші сильніші.
Потім Какофонія низько вклонилася роялю:
— Пане Роялю, ви великий артисті можете замінити всі музичні інструменти. Ви сам можете виконати будь-яку музику, від найтонших звуків капели до гуркоту грому.
Потім Какофонія полетіла до духових інструментів й улесливо зауважила:
— Тільки у вас, флейто, душа ніжна і переливчаста, немов спів солов'я на світанку.
— Милий гобоє, ваш друг кларнет запевняє, що ваша музика холодна, і ви не вмієте надавати звукам наростання і затухання, як він, — прошепотіла Какофонія на вушко гобою.
Так літала Какофонія від одного інструмента до іншого, прагнучи зруйнувати їхню дружбу. Мідним духовим інструментам Какофонія сказала, що їхня гра має більш насичене і яскраве звучання, ніж дерев'яних духових інструментів. Барабанові, литаврам і мідним тарілкам Какофонія оголосила, що інші інструменти зневажають їх через відсутність мелодійності.
Какофонія лестила так уміло, що всі музичні інструменти образилися один на одного і побігли скаржитися феї Музики.
— Феє, ти негайно повинна обрати серед нас найкращий музичний інструмент, — задзеленчали, засурмили, загуркотіли і загриміли разом усі інструменти.
3. Кримінська. Оркестр
— Це якась какофонія. Я зараз оглухну від вашого крику, — вигукнула фея Музики. — Ви всі чудові! Кожен музичний інструмент має основний звук, що відображає цей інструмент найліпше. Разом ці звуки створюють красу музики.
Але музичні інструменти не слухали пояснень феї Музики.
— Гаразд, тоді нехай обирає людина, — вирішила фея. — Вона стане композитором й отримає чарівну силу записувати нотами звуки, кольори й відтінки музики. Для кого з вас композитор напише музику, той і буде кращим.
Зраділи інструменти і стали з нетерпінням чекати, коли людина напише музику. Кожен із них мріяв, що композитор напише музику саме для нього.
Нарешті музика була готова. Вона називалася партитурою. Музичні інструменти з подивом дізналися, що всі їхні голоси включені до цієї партитури. Окрім того, вони побачили, що нову музику треба виконувати не соло, а гуртом. Наприклад, для виконання потрібні були дві групи скрипок, велика група віолончелей, груп а альтів і груп а контрабасів.
— Якщо ми гратимемо всі разом, вийде якась какофонія, — обурено задзеленчали, загуркотіли і загуділи музичні інструменти.
— Вийде не какофонія, а гармонія. Для кожного з вас я написав, у якому темпі й коли вступати, — заспокоював музичні інструменти композитор, однак ті хвилювалися все більше й більше.
— Феє Музики, я написав симфонію «Музика світів», але музичні інструменти не розуміють, що для неї потрібні всі фарб и і відтінки звуків! — вигукнув композитор.
— Тихше, мої любі, — попросила фея Музики. — Щоб зрозуміти, хто з вас найкращий, ви повинні спочатку виконати цю чудесну симфонію всі разом. Звісно, це важко, але вам допоможе диригент.
Фея Музики підвела до музичних інструментів диригента і вручила йому чарівну диригентську паличку. Ледь диригент повів своєї паличкою, наче чарівною, музичні інструменти слухняно замовкли і приготувалися слухати.
- Струнно-смичкові — основа нашого оркестру, — пояснив диригент. — Вони можуть і співати всі разом, як один великий інструмент із потужним голосом, і виконувати соло.
Струнні інструменти вишикувалися в ряди й почали вивчати свою партію.
— Характер дерев'яних духових інструментів суто індивідуальний. Тому ви будете співати свої партії по парах, — продовжив диригент
Задоволені флейти, кларнети, фаготи і гобої розійшлися парами й отримали свої ноти.
— Ви, мідні духові інструменти, усі разом виконаєте яскраву святкову мелодію, — велів диригент трубам, валторнам і тромбонам. — А ще валторна заспіває в симфонії мелодійне соло про красу природи, а труба підіграє їй своїм гучним голосом.
Радісно сяючи, мідні духові інструменти зайняли свої місця.
— Сподіваюся, я буду солістом? — боязко запитав рояль.
— Звичайно, у тебе королівська потужність сольного звучання, — погодився диригент — Але тобі доведеться грати разом з іншими інструментами також. Своїми потужними акордами ти підсилиш групу ударних, допоможеш струнним і духовим.
У відповідь рояль усміхнувся усіма своїми білими й чорними клавішами.
— І без вас, ударні інструменти, оркестрові, звісно, не обійтися. Без ритму музика не може існувати, — сказав насамкінець диригент.
Барабан вибив радісну дріб, а мідні тарілки весело дзенькнули. Радісні і заспокоєні інструменти почали репетирувати свої партії. Звісно, грати злагоджено, яскраво і натхненно було нелегко. То спізнювалися вступити труби, то скрипки співали мляво й нудно.
Але диригент терпляче і дбайливо поправляв усіх. Нарешті настав день концерту. Диригент змахнув паличкою і... Зазвучала музика світів! Вона, немов величезна хвиля, підхопила серця слухачів і потягла за собою, то піднімаючи до зірок, то кидаючи їх у морську безодню. І ніхто не помітив, як повільно розтанула і зникла без сліду зла Какофонія.
Симфонія — жанр симфонічної музики; твір для симфонічного оркестру, побудований на контрастних частинах (переважно чотирьох).
Як ви пам'ятаєте з уроків музичного мистецтва в 5 класі, симфонія — це масштабний твір для оркестру, який зазвичай складається з чотирьох частин. Перша частина циклу — швидка й енергійна (написана зазвичай у формі сонатного алегро), друга — повільна, іноді меланхолійна (сумна, задумлива), третя — більш швидка і витримана у тридольному розмірі (менует або скерцо), а четверта — фінал — швидка, піднесена, нерідко урочиста.
Я у світі музики: сприймаю, розумію
Йозеф Гайдн, «Прощальна симфонія» або Симфонія № 101 «Годинник» (за вибором).
Схарактеризуйте темброву палітру звучання симфонічного оркестру.
ПОРТРЕТ КОМПОЗИТОРА
Франц Йозеф Гайдн:
«Знайдіть гарну мелодію - і ваша композиція, якою вона не була б, вийде чудовою!»
Франц Йозеф Гайдн (1732—1809) — австрійський композитор, один із засновників таких музичних жанрів, як симфонія і струнний квартет. Народився в с. Рорау поблизу угорського кордону. З 5-річного віку хлопчик навчався музиці та хоровому співу.
У молоді роки прислуговував у будинку італійського композитора Нікколи Порпора, однак і там намагався заповнити прогалини у своїй музичній освіті. У цей період митець написав першу оперу. У 1761 р. Гайдн стае другим капельмейстером при дворі князів Естергазі — однієї із найвпливовіших аристократичних родин Австро-Угорщини. Тут він писав музику, керував оркестром, ставив опери. У 1781 р. Гайдн зустрів В.-А.Моцарта, з яким невдовзі затоваришував. Останні роки його життя минули у Відні, де він познайомився з Л. ван Бетховеном і взяв його в учні.
Творчий доробок композитора вражає: 24 опери, 104 симфонії, 83 струнні квартети, 52 фортепіанні сонати, увертюри, марші, танці, дивертисменти для оркестру й різних інструментів, концерти, п’єси для клавіру й інших інструментів, ораторії, пісні, канони, обробки шотландських, ірландських, валлійських пісень для голосу з фортепіано (скрипки або віолончелі) тощо.
1. Що таке симфонія? З яких частин складається симфонічний цикл?
2. Які симфонії ви слухали на уроках музики? Що є спільного в їх образному змісті, формі, засобах виразності? Чим вони відрізняються?
3. Дослідіть будову інструментів симфонічного оркестру та особливості гри на них, використовуючи Додаток 2 (с. 147 підручника).
ІІ
Увертюра — це жанр симфонічної музики. У перекладі з французької мови увертюра означає «початок», або «відкриття». Увертюра виконується перед початком опери, балету тощо. Також це може бути окремий самостійний твір.
Увертюра — жанр симфонічної музики; твір для оркестру або вступ до опери, балету тощо.
Завдання будь-якої увертюри — створити настрій, налаштувати глядачів до сприйняття опери чи балету, підготувати їх до того, що відбуватиметься на сцені. Ту ж саму роль виконує й увертюра до кінофільмів. Спробуйте пригадати хоча б одну кінострічку, під час титрів якої не звучить музика. Навряд чи це вдасться, адже увертюра в кіно відіграє значну роль. Глядач, ще не побачивши першого кадру, за характером музики може здогадатися, який за жанром фільм {комедія, драма тощо).
Багато композиторів використовували в увертюрі мелодії з опери, до якої вона написана.
В історії музики відомо про чималу кількість випадків, коли композитори створювали увертюри, що перебувають у репертуарі оркестрів набагато довше, ніж опери. Тому й не дивно, що такі увертюри стали самостійними, повноцінними музичними творами, які виконуються окремо.
У XX ст. увертюри стали оркестровими творами без певної форми, їх часто писали до святкових заходів. Помітною в цьому жанрі є «Святкова увертюра» Дмитра Шостаковича, яка створена до Олімпійських ігор і продовжує розвивати традиційну форму увертюри.
Я у світі музики: сприймаю, розумію
Дмитро Шостакович, Святкова увертюра.
ПОРТРЕТ КОМПОЗИТОРА
Дмитро Дмитрович Шостакович (1906- 1975) — російський композитор, піаніст. Народився в Петербурзі. Спочатку музики його навчала матір. Закінчив консерваторію по класам фортепіано і композиції.
Упродовж життя написав 15 симфоній, 15 струнних квартетів, а також багато концертів і сонат для різних інструментів. У музиці — чимало новаторських рішень. Нині Д. Шостакович — один з найбільш виконуваних у світі композиторів, адже його твори — це глибокі висловлювання про долю окремої людини і людства загалом.
Я у світі музики: досліджую, дію
1. Які увертюри ви знаете? Які особливості цього жанру?
2. Яке значення увертюри в музично-театральних виставах?
3. Поцікавтеся репертуаром сучасних симфонічних оркестр і в України Запишіть у зошиті твори, які ви хотіли б послухати в майбутньому.
1. Що таке симфонія? З яких частин складається симфонічний цикл?
2. Які симфонії ви слухали на уроках музики? Що є спільного в їх образному змісті, формі, засобах виразності? Чим вони відрізняються?
3. Дослідіть будову інструментів симфонічного оркестру та особливості гри на них, використовуючи Додаток 2 (с. 147 підручника)
Дистанційне навчання 7 клас
Тема. Музика в мультиплікації
Мета: ознайомитись
із поняттям мультиплікація, визначити роль музики в мультиплікації, дізнатись,
що таке квест і його значення в мультиплікації.
Перейдіть за посиланням і
перегляньте перші мультфільми Волта Діснея
Перейдіть за посиланням і
перегляньте трейлер до мультфільму «Фантазія 2000» 1999 р.
Перейдіть за посиланням і
перегляньте мультфільм «Як козаки олімпійцями стали»
Квест – це
пригодницька гра, один з основних жанрів комп'ютерних ігор, що вимагають від
гравця розумових рішень для просування по сюжету.
Перейдіть на сайт join.naurok.ua і виконайте перевірочне завдання за кодом 486352
Більше українських мультфільмів
можна переглянути за посиланнями:
На аркуші А4 зобразіть персонажа
мультиплікаційного фільму, який вам сподобався і поясніть, чому. Зробіть фото з виконаним завданням і надсилайте на мою
електронну пошту klavdiaciganova@gmail.com
Бажаю успіхів.
Завдання для 5 класу на 07.04 .
1. Організаційний момент
Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання
2. Мотивація навчальної діяльності.Сьогодні Ви дуже багато дізнаєтесь цікавого на уроці .
Словами можна сказати багато, і все сказане нами сприймається дуже просто та зрозуміло. Тоді навіщо людям музика? Може, вона зовсім непотрібна, а якщо потрібна – то яка? Для того щоб добре робити якусь справу, необхідні вміння та старанність. А чи потрібне це в музичній справі? Спробуймо розібратися сьогодні на уроці.
3. Актуалізація опорних знань
Якщо ви відгадаєте загадки та правильно розв’яжете кросворд, то дізнаєтеся назву одного з музичних інструментів.
1
|
5
| |||||||||||||
2
| ||||||||||||||
3
| ||||||||||||||
4
| ||||||||||||||
1.У лісі народилась, у майстерні робилась, а в руках заспівала. (.......)
2.Це дерево – не полінце: шість дірочок має, весело співає. (.......)
3.Ну й велика оця скрипка – не можна відвести очей,
Звук низький, баритональний – це і є …(..........)
4.У нього три куточки, а грає як дзвіночки. (........)
Ключове слово: Альт
4. Основна частина
Музика, як і живопис, має свої кольори. Як художник використовує велику кількість кольорів та відтінків, так і композитор через поєднання різних музичних кольорів, тобто тембрів, щоб знайти новий колір звучання, пише музику одразу для двох, трьох, чотирьох та більше музичних інструментів.
Робота з поняттями
Виконання твору одразу кількома музичними інструментами називають ансамблем.
Ансамблі можуть бути як вокальними, так й інструментальними (баяністів або скрипалів). Залежно від кількості в ансамблі музикантів він може називатися дуетом (двоє музикантів), тріо (троє музикантів), квартетом (четверо виконавців).
Робота з поняттями
Квартетом називають музичний твір для чотирьох виконавців (музикантів або співаків). Також це група виконавців із чотирьох осіб. Тобто квартет – це або четверо виконавців, або твір, який вони виконують.
Розповідь учителя
Для спільного виконання (гри в ансамблі) від музикантів потребуються особливі вміння та навички роботи в колективі. І тоді музика зачарує нас досконалим, витонченим звучанням та багатством музичних кольорів.
Музиці присвячено безліч віршованих літературних творів, зокрема байок, де висміюються різні вади людських характерів і взаємин. Послухаймо повчальну байку видатного російського байкаря позаминулого століття Івана Крилова «Квартет».
Прочитайте байку І.Крилова «Квартет»
- Чому у музикантів не вийшло ладу у виконанні музики?
- Скільки було виконавців та на яких інструментах вони намагалися грати?
Слухання музики
Оскільки справжньої музики у горе – квартету так і не вийшло, послухаймо справді красиву музику – Квартет для двох скрипок, альта і віолончелі Василя Барвінського. Мелодійне багатство музики Барвінського знайоме вам ще з молодших класів.
- Який твір Василя Барвінського ми слухали нещодавно?
У творі Квартет для двох скрипок, альта і віолончелі В.Барвінського звучать ті самі музичні інструменти, на яких так і не спромоглися зіграти «музики» з байки Івана Крилова: ми переконаємось, як майстерно звучать інструменти струнного квартету в руках справжніх музикантів.
Слухання Квартету для двох скрипок, альта і віолончелі В. Барвінського
- Якими є характер прослуханого твору?
- Чи злагоджено звучить музика?
Вокально – хорова робота
Розспівування
Продовження розучування пісні В. Філіпенка «Веснянка»
5. Підбиття підсумків уроку
Бесіда
- Що називають ансамблем?
- Що таке квартет?
- Які групи інструментів ви знаєте?
- Що потрібно для того, щоб ансамблеве виконання було красивим та злагодженим?
6. Домашнє завдання
Знайдіть вірші або байки про музику та фото з виконаним кросвордом надішліть мені на вайбер :0662447488 чекаю виконанні завдання!
7 клас Музичне мистецтво
"Святкова та розважальна музика "
Тема 31-32. Святкова й розважальна
музика
Музичні твори, призначені для відпочинку, свят і розваг, часто
називають легкою музикою. Слово це застосовується до
різноманітних явищ і напрямів музичного мистецтва. Така музика
і справді легка для сприйняття. Розважальну музику ми чуємо
найчастіше з естради, в цирку, по телебаченню або просто неба.
До легкої музики належать естрадні пісні й танці, твори для
вокально-інструментальних ансамблів (ВІА). Така музика
покликана передусім розважити слухачів, створити їм гарний
настрій.
Яку музику виконують під час свят у вашому краТ? Які
інструменти використовують ансамблі троїстих музик під час
українських народних свят?Легка музика, що звучала під час свят,
розваг і народних гулянь, завжди захоплювала людину, надавала
святкового настрою, створювала особливу радісну атмосферу.
Зазвичай легку розважальну музику -пісенну чи танцювальну—
виконують п ід акомпанемент ее тра Иного оркестру або
ансамблю. До естрадного оркестру поряд із інструментами,
традиційними для симфонічного оркестру, належать саксофони,
електрогітари, ударна установка, синтезатор.
Пригадайте, що таке естрада.Програма естрадного концерту
може поєднувати різноманітні виступи: музичні (спів,
інструментальна п'єса), хореографічні (танцювальна мініатюра),
літературно-театральні (художнє читання, гумористичні сценки,
пантоміма), циркові (клоунада, жонглювання). Таким чи ном,
синтетична і багатожанрова за своєю природою естрада тісно
пов'язана з багатьма видами мистецтва.
Сьогодні естрада не обмежується концертними залами, вона
знаходить шанувальників на стадіонах (зокрема на
багатотисячних концертах «зірок»-виконавців), мільйони слухачів
біля екранів телевізорів та у всесвітній мережі Інтернет. У той
самий час естрадні виступи є невід'ємною частиною шоу-бізнесу.
Слово «шоу* (з англ. «видовище») міцно ввійшло в наше життя:
без шоу не можна уявити жодного визначного святкування.
Чимало пісенних і танцювальних шоу сьогодні можна
переглянути й по телебаченню. Зазвичай для створення телешоу
застосовують найсучасніші технології у галузі звуку, освітлення,
відеознімання тощо.
Шоу -захід розважального, постановочного характеру, який, як
правило, відбувається перед публікою (реальною чи
віртуальною).Корені розважальної і святкової музики сягають у
далеке минуле. У давнину існувала традиція виконувати
розважальну музику не лише на балах, а й у парках і садах просто
неба. Такі твори писали до певних церемоній, урочистостей.
Прикладом може слугувати сюїта «Музика для королівського
феєрверку» Георга Фридриха Генделя, яка була створена у 1749 р.
на замовлення короля Георга II з приводу укладання мирової
договору. Король бажав, щоб на святі, яке готувалося для знаті,
дипломатів і ви-сокошанованих гостей, грала лише «військова
музика». Проте композитор залучив до виконання струнну групу
інструментів. Генеральну репетицію провели в лондонському
парку без феєрверку, тому музику почули всі охочі, як виявилося
-12 тисяч людей. На самому ж святі сюїту виконували 100
музикантів у супроводі грандіозного феєрверку.
Сюїта складається з п'яти номерів. Відкриває її, звісно, увертюра.
Друга частина-«Бурре», третя-«Світ», у якій виражається
благословенний спокій світу, alV -«Радість», де яскраві партії труб
мали музично зобразити тріумф. Завершується твір Менуетом у
мінорі й мажорі.
сучасній культурі набули поширення й інші форми музичних
розваг, зокрема музичні фонтани. Яскраве видовище аквашоу
(видовище на воді) досягається завдяки синхронному, тобто
одночасному, поєднанню музики і руху струменів води, які
збагачуються різнокольоровими світловими ефектами.Відомим
римським фонтанам, що в Італії, присвячено симфонічну поему
Отторіно Респігі. Саме архітектурні шедеври Джо-ванні Лоренцо
Берніні -фонтани -надихнули італійського композитора на
створення чудової музики. Твір складається з 4 частин, кожна з
яких присвячена певному фонтану під час його споглядання у
різний час доби.
Сучасні музичні фонтани, зазвичай оригінальної форми,
розміщуються в парках і скверах. «Хореографію» для такого типу
фонтанів створюють за допомогою спеціальної комп'ютерної
програми. Сильні чи слабкі водяні струмені «підлаштовуються*
під ритм і динаміку певної музичної композиції. Ніби наслідуючи
справжніх танцюристів, вони піднімаються й опускаються,
прискорюють чи уповільнюють свій рух, розгойдуються або
обертаються по колу.
1. Які естрадні оркестри вам доводилося чути?
Яку музику вони
виконували?
2. У вільний час із джерел Інтернету
послухайте репертуар музичних фонтанів світу.
Музичне мистецтво 6 клас
Розділ 4 Жанри симфонічної музики
Теми 30 – 31 МУЗИЧНО-ТЕАТРАЛЬНІ ЖАНРИ: БАЛЕТ, ОПЕРЕТА
Балет — слово французького походження з італійськими коренями, що означає «танець». Тобто балет — це музична вистава, зміст якої втілено засобами танцю. Цей синтетичний жанр творчості поєднав драматичне, музичне, хореографічне та образотворче мистецтво.
Балет — музично-театральний жанр; твір, зміст якого виражено в музично-хореографічних образах.
Балет виник в Італії, де на карнавалі полюбляли ставити веселі танцювальні сценки. А у Франції розквітнув пишний і урочистий придворний балет. Саме французькі хореографи, з-поміж яких виявилося чимало справжніх майстрів, створили специфічну мову хореографічного мистецтва».
Балет складається із класичного танцю, характерного танцю і пантоміма, за допомогою якої танцівники «розмовляють» один з одним. У сучасному балеті застосовуються також рухи, запозичені з гімнастики й акробатики.
Пригадайте, чим відрізняються класичний і характерний танці. Якому з них притаманні витонченість і граційність, а якому — рухи, що відтворюють народні танці? Поясніть роль пантоміми в балеті.
Балетний жанр приваблював багатьох українських композиторів, зокрема, Євген Станкович написав балети «Ніч перед Різдвом» затвором М. Гоголя, «Ольга», «Вікінги» та «Володар Борисфену» на історичні сюжети.
В Україні балетні вистави, опери й оперети можна подивитися в музичних театрах Києва, Одеси, Львова, Донецька, Харкова, Дніпропетровська, а також у Київському муніципальному академічному театрі опери та балету для дітей та юнацтва — спеціальному музично-театральному закладі для дитячої аудиторії глядачів.
Театр опери та балету для дітей та юнацтва (м. Київ, Україна)
Балет Арама Xачатуряна «Спартак» за мотивами однойменного роману Рафаелло Джованьолі став одним із популярних творів цього жанру. Він увійшов до репертуару балетних труп кращих музичних театрів світу.
Основа драматургії балету «Спартак» — протистояння двох сил: римських легіонерів і повсталих гладіаторів на чолі зі Спартаком. У музиці балету втілилися найхарактерніші особливості творчості Арама Хачатуряна: яскраві музичні теми-образи, що миттєво запам'ятовуються, своєрідна виразна мелодика, у якій європейські інтонації' органічно поєднуються зі східними, контраст і динамізм у розвитку музики.
Дізнайтеся, які балетні вистави входять до цьогорічного репертуару вашого регіонального театру опери й балету.
Я у світі музики: сприймаю, розумію
Арам Хачатурян, фрагмента балету «Спартак» («Адажіо» та інші сцени за вибором).
Висловте своє ставлення до музики балету. Які емоції вона викликає? Схарактеризуйте роль оркестрового колориту в Адажіо та в батальних сценах.
МУЗИЧНА СКАРБНИЧКА КАЗОК І ЛЕГЕНД
СТИСЛИЙ ЗМІСТ БАЛЕТУ «СПАРТАК»
Римський полководець Красс повертається з походу, і радісна юрба вітає легіонерів з перемогою. У золоту колісницю Красса запряжені полонені раби. Серед них — Спартак і його кохана Фрігія.
На ринку рабів велетня Спартака купує власник школи гладіаторів. Йому доводиться купити й Фрігію, адже Спартак воліє вбити себе, але не розлучатися з дружиною.
У жорстокому бої гладіаторів на арені цирку Спартак, виявляючи дивовижну хоробрість, перемагає під оплески натовпу, але відмовляється добивати поверженого.
Гордий і мужній Спартак не може виносити приниження і вирішує боротися. У казармі полонених гладіаторів він закликає до повстання. В'язні вириваються на свободу. Народ проголошує Спартака своїм вождем. До повстанців приєднуються пастухи.
Перемогу за перемогою здобувають війська Спартака. Але ворог задумує підступний план помсти: посіяти розбрат у таборі повстанців і заманити їх у пастку. У нерівному бою з легіонерами гладіатори зазнають поразки, Спартак б'ється до останнього подиху...
Уночі на полі битви з'являється його кохана, скорботна Фрігія, вона оплакує загиблого Спартака, сповнена віри в безсмертя його подвигу.
Сцени з балету «Спартак» у Донецькому національному академічному театрі опери та балету ім. А. Б. Солов'яненка
ПОРТРЕТ КОМПОЗИТОРА
Арам Ілліч Хачатурян:
«Нема і не може бути музики без національного початку».
Арам Ілліч Хачатурян (1903 — 1978) — вірменський композитор, диригент і педагог, музичний і громадський діяч, лауреат багатьох державних премій, нагороді відзнак. Народився в селі Коджори поблизу Тифлісу (нині — Тбілісі). З дитинства любив музику, у школі грав на фортепіано, горні та тубі. Проте батьки не схвалювали його захоплення, і серйозно займатися музикою він почав лише в 19 років.
У 1921 р. Хачатурян приїхав до Москви, став студентом Московського університету, але покинув його, щоб здобути професійну музичну освіту. Він навчався в Гнесінському музичному училищі по класу віолончелі та фортепіано. Після закінчення (з відзнакою) Московської консерваторії по класу композиції та аспірантури почав писати камерно-інструментальну й симфонічну музику. У його спадщині — сюїти, тріо, сонати, симфонії, концерти для різних інструментів.
Уславлений «Танець із шаблями» з балету «Гаяне», прем’єра якого відбулася 1942 р. в Ленінграді, приніс композитору всесвітню славу. Не менший успіх мав його балет «Спартак». Митець плідно працював у театрі й кіно, писав музику до вистав і багатьох кінофільмів. Він часто виступав як диригент, з успіхом гастролював з авторськими концертами. Хачатурян викладав композицію в Московській консерваторії та в Інституті ім. Гнесіних, він виховав плеяду талановитих учнів, які стали відомими композиторами.
Пам’ятник А. Хачатуряну в м. Єревані (Вірменія)
МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП
СЕРЖ ЛИФАР - ЗІРКА СВІТОВОГО БАЛЕТУ
З 1994 р. в Україні проводиться Міжнародний конкурс артистів балету і хореографів імені Сержа Лифаря. Цей конкурс повернув в Україну ім'я її знаменитого сина та увійшов до найпрестижніших балетних форумів світу. Спочатку танцівники з різних куточків світу змагалися в Києві, на батьківщині легендарного танцівника і хореографа XX ст. З 2011 р. захід відроджено у формі міжнародного фестивалю, який проходить у Донецьку на сцені Театру опери та балету ім. А. Б. Солов'яненка. Поряд із артистами-професіоналами змагаються і юні танцівники — учні хореографічних навчальних закладів.
Сергій Михайлович Лифар народився в Києві, але майже все життя працював у Франції. Талановитий юнак став провідним солістом «Російського балету» в Парижі, згодом очолив балетну трупу «Гранд-Опера», на сцені якого поставив понад 200 балетних вистав. При цьому театрі він створив Інститут хореографії, виховав 11 зірок балету.
Рідний Київ усе життя залишався в пам'яті Лифаря світлою мрією. «Навіть прекрасний блискучий Париж не зміг примусити мене, киянина, забути мій широкий, величавий Дніпро», — говорив він. І коли Лифар зміг нарешті побувати в Києві (1961
p.), він відчув себе щасливим.
Мистецтво балету на поштових марках України
Я у світі музики: досліджую, дію
1. Розкажіть про жанрові особливості балету.
2. Поцікавтеся балетним репертуаром музичних театрів України, порівняйте їх. Який твір найбільше зацікавив і чому? Хто автор музики цього балету?
Працюємо разом. (рольова гра). Уявіть себе лібретистом, композитором і хореографом. Запропонуйте сюжет для лібрето балету за мотивами творів, які вивчаються на уроках літератури (лібретист). Пофантазуйте й опишіть музику, яка найліпше відтворить запропонований сюжет (композитор). Поясніть вибір танців, які стануть основою уявного балету — класичні, характерні (хореограф).
Музичний проект. «Балет Едгара Дега». Дослідіть творчість французького живописця і скульптора на тему балету. Зробіть слайд-шоу з репродукцій картин митця, присвячених балету, доберіть музичний супровід до картин відповідно до характеру образів.
Едгар Дега:
1 — Балерини в танці; 2 — Балерини в блакитному;
3 — Танцівниці в рожевому — балетна сцена
ІІ
Що може бути веселішим за оперету з її захоплюючим комічним сюжетом і яскравими мелодіями та запальними танцями? Оперети, або споріднені з ними музичні комедії належать до легкої, розважальної музики. Назва жанру оперети в перекладі з італійської буквально означає «маленька опера». Вона також наслідує багато традицій серйозної музики. Як і в опері, відкриває виставу увертюра, звучать арії і дуети головних героїв, ансамблі та хорові сцени в супроводі оркестру. Проте музичні номери тут простіші й коротші, ніж в опері. Натомість у драматургії спектаклю збільшується значення танцювальних епізодів. Окрім комічного місту, головна відмінність від опери полягає в тому, що музика в опереті чергується з розмовними діалогами.
Оперета — жанр театрально-музичного мистецтва; вистава, переважно розважального характеру, що поєднує розмовні діалоги, вокальну та інструментальну музику, хореографію й естрадне мистецтво.
Незважаючи на італійське ім'я, батьківщиною оперети є Франція. Цей музично-театральний жанр виник з коротких інтермедій на побутові теми, які виконувалися в антрактах вистав великих драматичних творів. Започаткував цей жанр композитор і диригент Жак Оффенбах, який відкрив у Парижі маленький театр «Буфф-Паризьєн» для постановки комічних вистав нового типу. Історія жанру сягає 1858 р. — прем'єри оперети «Орфей у пеклі». Протягом наступних двадцяти років Ж. Офенбах поставив у своєму театрі 89 оперет.
В опереті поєдналися лірика й буфонада, гостра сатира й побутовий міський фольклор. Новий жанр наповнив театральні зали звучанням мелодій побутових танців — граційного вальсу, веселої польки, стрімкого галопу і запального канкану, який прийшов із кабаре.
Най більшого розвитку оперета досягла у Відні, у музичній столиці Європи. Австрійський композитор Йоганн Штраус (син), який отримав титул «короля вальсів», написав 16 оперет, найвідоміші з яких — «Летюча миша» і «Циганський барон». Життєрадісні й мелодійно яскраві оперети створили угорські творці так званої «нововіденської оперети» — Ференц Легар («Весела вдова») та Імре Кальман («Сильва», «Принцеса цирку»).
МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП
Жанр музичного твору, зокрема й театрального, не завжди легко визначити однозначно.
В українській культурі жанр оперети почав формуватися у творчості Семена Гулака-Артемовського і Миколи Лисенка — авторів музичних комедій. Музична комедія, або комічна опера, схожа з оперетою за жанровими ознаками. Наприклад, відому оперу «Запорожець за Дунаєм»Гулака-Артемовського за змістом і характером образів, наявністю розмовних діалогів цілком можна віднести до оперети. Саме цей жанр нагадує «Енеїда» М. Лисенка, написана за однойменною поемою класика української літератури Івана Котляревського. Твір дивовижно поєднує високу античну тематику зі стихією українського народного гумору Такий жанр умовно називають й оперою-сатирою, і музичною комедією, й оперетою.
Усі ці споріднені жанри — оперети, музичні казки, мюзикли — складають репертуар театрів оперети або театрів музичної комедії.
Київський національний академічний театр оперети
Одеський академічний театр музичної комедії ім. М. Водяного
Я у світі музики: сприймаю, розумію
Засновником української модернової оперети став композитор Ярослав Барнич. Він збагатив цей жанр українськими образами й темами, чарівними піснями, сучасними танцювальними ритмами. Пісня-танго «Гуцулка Ксеня» з однойменної оперети стала однією з найпопулярніших українських пісень XX ст.
Попурі з оперет Йоганна Штрауса.
Ярослав Барнич, пісня «Гуцулка Ксеня» (у виконанні ансамблю «Веселі музики» Національної філармонії України).
Опишіть свої враження від прослуханих фрагментів оперет. Ритми яких танців стали основою цих популярних мелодій?
Поміркуйте, завдяки яким музичним якостям пісня «Гуцулка Ксеня» широковідома в усьому світі.
Попурі — інструментальна п’єса, яка складається з мелодій народних пісень і танців, популярних мотивів опер, оперет, балетів, кінофільмів; ці мотиви швидко (мозаїчно) змінюються.
Роман і Надія Федини. Гуцульські танці
ПОРТРЕТ КОМПОЗИТОРА
Ярослав Васильович Барнич (1896- 1967) — український композитор, диригент, педагог, громадський діяч. Народився в с. Балинцях поблизу Коломиї (Івано-Франківської обл.) у родині вчителя. У дитинстві опанував гру на скрипці. Закінчив Львівський вищий музичний інститут імені М. Лисенка, де студіював диригування, скрипку і фортепіано, музично-теоретичні дисципліни.
Разом із М. Гайворонським організував струнний квартет Українських січових стрільців. Працював у різних навчальних закладах Галичини (гімназіях, семінаріях, музичних інститутах), був музичним керівником театральних колективів, диригував хором «Баян», оркестром філармонії, Львівського оперного театру; створив Гуцульський ансамбль пісні і танцю.
З 1944 р. Я. Барничжив і працював у Німеччині, аз 1949 р. —у США. Працював викладачем скрипки й теоретичних дисциплін у містах Клівленді й Лорейні, у філіях Українського музичного інституту, відкритого в Нью-Йорку. Упродовж п’ятнадцяти років був художнім керівником і диригентом Українського хору ім. Т. Шевченка (Клівленд, США). Здійснив понад 100 концертів і сценічних постановок.
Основні жанри творчості митця: оперети («Дівча з Маслосоюзу», «Шаріка», «Пригода в Черчі», «Гуцулка Ксеня»), сюїта для оркестру, твори для фортепіано, хори, пісні.
Домашнє завдання:
Я у світі музики: досліджую, дію
1. Схарактеризуйте жанр оперети, порівняйте його особливості з іншими музично-театральними жанрами (оперою, мюзиклом).
2. Поцікавтеся історією створення пісні «Гуцулка Ксеня» з оперети Ярослава Барнича.
Чекаю відповіді з фото на вайбер :0662447488
Завдання за бажанням. У вільний час послухайте музику відомих оперет, занотуйте свої враження й оцінки до робочого зошита.
Музичний проект. «Оперета на кіноекрані». Дослідіть
самостійно, які відомі оперети були екранізовані йстали музичними фільмами.
Завдання для 5 класів 14.04. Ознайомлення з темою " Музика та живопис " .
Тема. Діалог музики та живопису.
Мета. Показати тісний взаємозв’язок музики та живопису. Познайомити учнів з такими напрямками мистецтва, як кольоромузика та музикальний живопис. Розвивати вокально-хорові навички, творчі виконавські здібності учнів.
2. Актуалізація музичного досвіду, опорних знань учнів.
— Із якою музикою ви прийшли на урок?
Розповіді учнів про звучання та зміст прослуханої музики за власним вибором упродовж тижня.
3. Слухання. В.Кікта Концертна симфонія для арфи з оркестром «Фрески Софії Київської» (1 частина – «орнамент»)
— Порівняйте музичні й живописні фрески.
— Як музика втілює монументальність фрескового живопису, декоративність орнаменту?
— Звучання якого інструменту Давньої Русі наслідує арфа?
4. Слухання. М.Чюрльоніс Соната зірок.
― Який характер твору?
― Порівняйте музичні та живописні образи Чюрльоніса.
5. Підсумок уроку.
— Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
— Якій темі вона присвячена?
6. Домашнє завдання.
Слухати музику за власним вибором, визначати її характер та втілені в ній почуття. ( Мінливі , веселі ,жартівливі ,сумні різного характеру ) .
Завдання для 6 класів на 15.04..Тема для повторення :"Видатні імена в хоровому мистецтві."
Тема. Видатні імена в хоровому мистецтві.
Мета. Ознайомити з історією розвитку хорового мистецтва в Україні, етапами розвитку хорового виконавства в Україні, ознайомити учнів з різновидами хорових колективів, видатними іменами в хоровому українському мистецтві.
Розвивати вміння учнів уважно слухати хорову музику та на слух відрізняти звучання й типи хорових колективів, голоси виконавців, розвивати вміння висловлювати власні музичні враження від прослуханих хорових творів, розвивати вміння знаходити спільні риси між сольними та хоровими творами.
Виховувати інтерес до слухання хорової музики українських класиків та виконання дитячих пісень українських композиторів.
Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.
Твори, що вивчаються на уроці:
• Українська народна пісня «Дударик» (обр. М. Леонтовича) у виконанні Національного заслуженого академічного на¬родного хору України імені Г. Вірьовки.
• «Тихо над річкою» (слова С. Черкасенка, музика П. Батюка) у виконанні Львівської державної хорової капели «Дударик».
• «Тихо над річкою» (слова С. Черкасенка, музика П. Батюка).
Хід уроку
1. «Тихо над річкою». Організаційний момент. Мотивація до навчання.
2. Новий матеріал для засвоєння. Бесіда з учнями про розвиток хорового виконавства в Україні.
На українських землях хоровий спів відомий з часів Київської Русі, де хорові колективи існували в монастирях і при княжих дворах. В XI столітті хорового співу навчали в жіночій монастирській школі у Києві. На сході країни хорова музика була тісно пов'язана з церквою. Пісні виконували без супроводу музичних інструментів, тому тривалий час музика для хору залишалася a cappella.
Наприкінці XVI століття в Україні виник новий тип церковного співу — багатоголосний ансамблевий (хоровий) нартесний спів. Хорові колективи були організовані церковними братствами; кращі з них — у Києві, Львові, Луцьку. Особливо відзначався хор Києво-Могилянської академії чисельністю понад 300 осіб.
Основним жанром професійної музики того часу став одночастинний партесний концерт. Кількість голосів варіювалася від простого три-чотириголосся до восьми-дванадцятиголосся. Серед найвидатніших композиторів партесної музики в Україні — Микола Дилецький, Симеон Пекалицький, Іван Домарацький, Герман Левицький. У той час в західноєвропейській музиці подібним до партесного концерту став concerto grosso.
Пізніше, у другій половині XVIII століття з'являється новий жанр духовного хорового циклічного концерту і нові імена композиторів: Максим Березовський, Дмитро Бортнянський та Артем Ведель, які затвердили чотириголосний спів.
Завдання для 7 класів на 15.04 .
Музичне мистецтво в нашому житті
ТЕСТ No 1.
Тема: « Музика крізь віки »
Інструкція. Час виконання 15 хвилин.(бажано)
Спосіб: паперові( роздруківка тесту на папері).
Максимальна кількість балів 12балів.
Початковий рівень ( кожна правильна відповідь – О,5 балу)
Виберіть правильну відповідь.
1.В якій країні народився Л. ван Бетховен?
А) Німеччині;
Б) Італії;
В) Франції;
2. Останнє десятиліття життя Л. ван Бетховена було ускладнене особистими негараздами тому,
що він цілковито втратив:
А) зір;
Б) голос;
В)слух;
3.Найулюбленіший інструмент Й.С. Баха-це:
А) Скрипка;
Б) Флейта;
В) Орган;
4.Який твір Л. Бетховена грали музиканти на палубі пароплава «Титанік» під час його трагічної
катастрофи?
А) «5 симфонію»;
Б) «Крейцерову сонату»;
В) «3 симфонію»;
5. Музична форма, заснована на розвитку однієї теми що проводиться поперемінно в різних
голосах це-:
А) соната;
Б) фуга;
В) прелюдія;
6.На якому музичному інструменті Роберт Тісо виконує «Токату і фугу ре-мінор» Й.С. Баха?
А) органі;
Б)Флейті;
В) кристалофоні;
Середній рівень( кожна правильна відповідь 1 бал)
Закінчить речення.
1. Секрет невичерпної сили музики в тому, що вона виражає _______________________
2. «3-тя симфонія» Л. Бетховена має назву ______________________________________
Достатній рівень ( кожна правильна відповідь 2 бали)
Дайте відповіді на питання.
1.Що вразило вас у музиці «3-ї симфонії» Л. Бетховена? Що відчували, коли слухали цей твір?
2. Запропонуйте власну назву цього твору.
Високий рівень. Творче завдання. ( 3 бали)
Напишіть розгорнуту відповідь на питання.
Поміркуйте, чому в ХХІ столітті створюють аранжування творів Й.С. Баха? Розкажіть який твір
найбільше сподобався і чому?
Чекаю відповіді з виконаним завданням на вайбер .
0662447488.
Завдання для 5 класів на 21 квітня.
Виконайте тести на тему : " Музика на кіноекрані"
1.Людина,яка озвучує німі фільми - це
а)Тапер
б)диригент
в)музикант
2) Тапер від французького -
а) Грати , танцювати
б) співати
в)стукати ,ударяти
3.Найчастіше німі фільми супроводжувала музика :
а)Джазу
б) рейгтайму
в)блюзу
4.Музично-сценічний твір,у якому переплітаються діалоги ,пісні ,музика ,хореографія -це
а)Симфонія
б)балет
в)мюзикл
5.Мюзикл "Звуки музики " створив :
а)Олексій Рибніков
б)Річард Роджерс
в)Семен Гулак-Артемовський
6.Вперше мюзикл з'явився в :
а) Америці
б)Франції
в)Германії
7.Хто був винахідником кіно:
а) брати Едісони
б)брати Карамазови
в) брати Люм'єр
8.Як назвали свій винахід брати Люм'єр:
а)кінематограф
б)сінематограф
в)камера
9.Як називається запис зроблений з музичної доріжки та без звукових ефектів і діалогів :
а)саундтрек
б)симфонія
в)увертюра
г)регтайм
10.Регтайм - це
а) "втрачений час"
б)"розірваний час "
в)"час уперед"
Відповіді надсилайте на вайбер з виконаним завданням 0662447488 .
Завдання на 22.04 для 6 класів .
Тестові завдання на тему "Музично-театральні жанри"
1.Яку музику називають симфонічною?
а)інструментальну
б)вокальну
г)хорову
2.Які види мистецтва переважають в опері ?
а)музика
б)кіно
в)графіка
3.Який знак альтерації понижує звучання ноти на півтона ?
а)дієз
б)бемоль
в)бекар
4.Видатним польським композитором є :
а)Шопен
б)Моцарт
в)Бах
5.До складу групи духових інструментів входить :
а)флейта
б)баян
в)скрипка
6.Найбільшим із струнно-смичкових інструментів є:
а)контрабас
б)альт
в)скрипка
7.Календарно-обрядовими піснями зимового циклу є :
а)веснянки
б)колядки,щедрівки
в)обжинкові
8.Найгеніальнішим композитором-органістом є:
а)Моцарт
б)Бах
9.В якій українській народній пісні подорожуємо від Ніжина до Прилук?
а)"Від Києва до Лубен "
б)"Ой у лузі червона калина "
в)"Зима"
10.Хто є автором слів до пісні "Реве та стогне Дніпр широкий "
а)М.Рильський
б)Т.Шевченко
в)П.Тичина
11.Батьківщиною вальсу є :
а)Париж
б)Відень
в)Москва
12.В яких календарно-обрядових піснях закликають весну ?
а)зажинкові
б)веснянки, гаївки
в)колядки,щедрівки
13.До складу групи ударних інтрументів:
а)барабан
б)скрипка
в)сопілка
14.В якому регіоні України виконуються коломийки :
а)Буковина
б)Київщина
в)Крим
Відповіді з фото чекаю на вайбер :
0662447488.
Завдання для 7 класів на 22.04.
тестові завдання на тему :"Палітра музичних образів "
1.Що таке музичний образ ?
а)це узагальнене віддзеркалення в музиці явищ дійсності та духовного світу людини
б) це наспівність і мелодійність музичного твору ,співацького голосу ,виконання .
в)закінчена музична думка
2. Визначити характер ,утілений у музичному образі арії Остапа з опери М .Лисенка "Тарас Бульба "
а)ліричний
б)трагічний
в)героїчний
3.Балада -це
а)пісня-гімн
б)пісня для великої групи виконавців
в)пісня розповідного характеру
4.Музичний стиль ,що характеризується інтересом до внутрішнього світу людини та любовної лірики є :
а)Класицизм
б)Романтизм
в)Барокко
5.Характер ,утілений у музичному образі пісні Наталки Полтавки з однойменної опери М.Лисенка :
а)Ліричний
б)Драматичний
в)Жартівливий
6.Увертюра -це
а)Оркестровий вступ до опери , балету , кантати чи кінофільму
б)тричастинна симфонічна п'єса
в)одночастинна фортепіанна п'єса
7.Сюїта -це
а)цикл різнохарактерних інструментальних п'єс, об'єднаних спільним художнім задумом
б)збірка пісень однієї тематики
в)програма концертних номерів
8.Склад інструментів ,для якого написана сюїта "Карнавал тварин ":
а)скрипка ,альт ,віолончель
б)два фортепіано ,струнний квартет ,флейта ,ксилофон .
9.Рапсодія -це
а)вокальний чи інструментальний твір вільної побудови , що складається з кількох різнохарактерних ,контрастних епізодів , основаних на народних темах
б) вокальний твір вільної побудови , що складається з кількох різнохарактерних , контрастних епізодів
в)інструментальний твір чіткої побудови ,що складається з двох різнохарактерних контрастних епізодів ,основаних на народних темах .
10.Назвіть автора пісні "Балада про мальви"
а)О.Білаш
б)В.Івасюк
в)П.Майборода
11.Образ ,що втілює в собі симфонічна п'єса М.Равеля "Болеро"
а)образ грандіозного масового танцю
б)героїчний образ
в)образ природи
12.Що таке новелла :
а)Лірико-розповідна (рідше драматична або жанрова ) інструментальна п'єса
б)симфонічна програмна п'єса
в)лірична пісня (рідше драматична або жанрова )
Відповіді з фото чекаю на вайбер :
0662447488
Завдання на 28.04.2020 для 5 класів.
"Світ вокальної музики"Тести на повторення теми.
1.Народна ,академічна ,естрадна -це
-дикція
-тембр
-манера виконання
-вокал
2.На які типи поділяють співацькі голоси ?
(Оберіть 3 правильні відповіді)
-дитячі
-жіночі
-дорослі
-чоловічі
3.У якій манері співають народні пісні ?
-естрадній
-академічній
-народній
4.Які голоси відносять до чоловічих ?
Оберіть 3 правильні відповіді.
- тенор
-сопрано
-баритон
-бас
5.Які голоси розрізняють серед жіночих?
-сопрано
-альт
-мецо-сопрано
-контральто
6.Дитячі голоси поділяють на :
-альт
-мецо-сопрано
-дискант
-тенор
7.Як називається спів без музичного супроводу ?
-естрадний
-народний
-акапела
-академічний
8.Хто такий соліст?
-один виконавець музичного твору
-два виконавці музичного твору
-три виконавці музичного твору
9.Обсяг звуків від нацнижчого до найвищого .Що це?
-тембр
-ритм
-діапазон
-лад
10.Австрійський композитор 19 століття ,один із засновників романтизму в музиці ?
-В.А Моцарт
-Ф.Шопен
-Л.Бетховен
-Ф.Шуберт
11.Що є причиною зміни голосу у людини ?
-стать
-ріст
-вік
-бажання .
Відповіді з фото надсилайте на вайбер: 0662447488.
Завдання для 7 класу на 28.04.
"Електронна музика" тести на повторення теми .
1.Електронна музика-це
а)це музика, створена з використанням електронних музичних інструментів і технологій .
б) це музика ,створена з використанням електронних музичних інструментів і технологій (часто за допомогою спеціальних комп'ютерних програм.
2.Сукупність викривлених (перекручених )природних шумів ,для якої характерна відсутність мелодії -це
а) конкретна музика
б)рок-опера
в) класична музика
3.В якому році французький інженер-акустик П'єр Шеффер створював чимало шумових дослідів .Саме вони згодом стали основою конкретної музики ,яка в подальшому вплинула на розвиток електронної ?
а)1955
б)1948
в)1987
4. Найвідоміша робота в стилі елетронної музики є.........Едгара Вареза :
а) електронна музики
б)електронна октава
5.Карл Штокхаузен ,цикл "Звук....... години дня 13 "Космічні пульси"
а)22
б)24
в)19
6.Виберіть варіанти електронних інструментів :
а) електрогітара
б)бандура
в)флейта
г)синтезатор
Виконані завдання надсилайте на вайбер :0662447488
Завдання для 6 класів на 29.04.
" Балет ,як вид мистецтва "
1.В якій країні виник балет ?
а)Італія
б)Франція
в)Іспанія
г)Англія
2.Автор відомого українського балету "Ніч перед Різдвом " за автором М.Гоголя є:
а)Станіслав Людкевич
б)Євген Станкович
в) Мирослав Скорик
г) Лев Ревуцький
3. Що означає слово "ballet"?
а)танець
б)вистава
в)спектакль
г)пісня
4. Балет -це вид мистецтва ,в якому зміст розкривається засобами ......
а) співу
б)пантоміми
в) танцю
г) слова
5.Взуття балерини-
а)чешки
б)пуанти
в)лофери
г)балетки
6.Який танець є основою балету ?
а)народний танець
б)бальний танець
в)класичний танець
г) історичний
7. У якій країні зародилась оперета , як вид мистецтва ?
а)Італія
б)Іспанія
в)Франція
г)Англія
8.Як називається сольний танець у балеті ?
а) варіація
б)па-де-де
в)арія
г)кордебалет
9.Найбільшого розвитку оперета досягла у
а)Празі
б)Парижі
в)Будапешті
г)Відні
10.Засновником української модернової оперети став ......
а)Володимир Івасюк
б)Леонід Грабовський
в)Микола Лисенко
г)Ярослав Барнич
11.Хто є автором оперети "Летюча миша "?
а)Йоган Штраус
б)Йоган Себастьян Бах
в)Людвіг ван Бетховен
г)Вольфганг Амадей Моцарт
12.З чого складається чоловічий одяг у балеті?
Завдання для учнів 5 класів на 05.05.
"Діалог музики та живопису "тести .
1.Динаміка ,Ритм,Гармонія-це спільні риси :
а)Музики та Літератури
б)Музики та Живопису
в)Музики та Скульптури
2.Що поєднує Музику та Живопис ?
а) Гармонія .Ритм.Нюанси
б)Динаміка.Ритм
в)Ритм.Темп
3.Пейзажі,Натюрморти,Портрети -це види :
а)Мистецтва Архітектури
б)Мистецтва Скульптури
в)Мистецтва Музики
г)Мистецтва Живопису
4.З чого складається пісня?
а)Музика і Хореографія
б)Хореографія і Слово
в)Музика і Слово
5.До візуальних видів мистецтва належать :
а)Фігурне катання
б)Футбол
в)Живопис
6.Театральне мистецтво поєднує у собі такі види мистецтв:
а)Хореографія .Шахи.Кінематограф.
б)Музика.Шахи.Кінематограф.
в)Література.Музика.Кінематограф.Шахи.
7.Музика тісно пов'язана з такими видами мистецтв :
а)Театр.Кінематограф.Кулінарія.
б)Театр.Кінематограф.Кулінарія.Циркове Мистецтво.
в)Театр.Кінематограф.Циркове Мистецтво.Естрадне Мистецтво.
Відповіді чекаю на вайбер :
0662447488
Завдання для 7 класів на 05.05. тести " Кіно та кінематограф "
1. Звукове кіно з'явилося через ...... після винайдення кінематографу
а)20 років
б)30 років
в)40 років
2. В епоху німого кіно музику до фільмів виконували :
а)тапери,симфонічні оркестри
б)джазові виконавці
в)інструменталісти
3.Тапери -це
а)піаністи
б)ді-джеї
в)звукорежисери
4.Хто створює музику для кіно ?
а)композитори
б)ді-джеї
в)звукорежисери
5.Хто створює звукове оформлення для кінофільмів ?
а)ді-джей
б)композитор
в)звукорежисер
6.Видатні композитори ,які писали музику до кінофільмів :
а)Б.Лятошинський ,Д.Шостакович
б)В.Моцарт
г)М.Лисенко
7.Фільм "Білоруський вокзал " музика-
а)Окуджави"Нам потрібна одна перемога
б)Сімнадцять миттєвостей весни
8.Музика телеекрану -це
а)композиторські твори створені для кінофільмів ,мультфільмів
б) звукорежисера твори для кінофільмів .
9." 17 миттєвостей весни","Іронія долі ",який композитор написав до цих фільмів музику ?
а)М.Тарівердієв
б)А.Хачатурян
10."В бій ідуть одні старики "
а)Л.Биков
б)А.Хачатурян
11.Візитною карткою фільму "В бій ідуть одні старики " стала пісня -
а)Смуглянка
б)Ніч яка місячна
в)Вечірній дзвін
Відповіді чекаю на вайбер 0662447488
Завдання для 6 класів на 06.05.Підсумковий тест за II -семестр .
" Балет ,як вид мистецтва "
1.В якій країні виник балет ?
а)Італія
б)Франція
в)Іспанія
г)Англія
2.Автор відомого українського балету "Ніч перед Різдвом " за автором М.Гоголя є:
а)Станіслав Людкевич
б)Євген Станкович
в) Мирослав Скорик
г) Лев Ревуцький
3. Що означає слово "ballet"?
а)танець
б)вистава
в)спектакль
г)пісня
4. Балет -це вид мистецтва ,в якому зміст розкривається засобами ......
а) співу
б)пантоміми
в) танцю
г) слова
5.Взуття балерини-
а)чешки
б)пуанти
в)лофери
г)балетки
6.Який танець є основою балету ?
а)народний танець
б)бальний танець
в)класичний танець
г) історичний
7. У якій країні зародилась оперета , як вид мистецтва ?
а)Італія
б)Іспанія
в)Франція
г)Англія
8.Як називається сольний танець у балеті ?
а) варіація
б)па-де-де
в)арія
г)кордебалет
9.Найбільшого розвитку оперета досягла у
а)Празі
б)Парижі
в)Будапешті
г)Відні
10.Засновником української модернової оперети став ......
а)Володимир Івасюк
б)Леонід Грабовський
в)Микола Лисенко
г)Ярослав Барнич
11.Хто є автором оперети "Летюча миша "?
а)Йоган Штраус
б)Йоган Себастьян Бах
в)Людвіг ван Бетховен
г)Вольфганг Амадей Моцарт
12.З чого складається чоловічий одяг у балеті?
Завдання для учнів 5 класів на 05.05.
"Діалог музики та живопису "тести .
1.Динаміка ,Ритм,Гармонія-це спільні риси :
а)Музики та Літератури
б)Музики та Живопису
в)Музики та Скульптури
2.Що поєднує Музику та Живопис ?
а) Гармонія .Ритм.Нюанси
б)Динаміка.Ритм
в)Ритм.Темп
3.Пейзажі,Натюрморти,Портрети -це види :
а)Мистецтва Архітектури
б)Мистецтва Скульптури
в)Мистецтва Музики
г)Мистецтва Живопису
4.З чого складається пісня?
а)Музика і Хореографія
б)Хореографія і Слово
в)Музика і Слово
5.До візуальних видів мистецтва належать :
а)Фігурне катання
б)Футбол
в)Живопис
6.Театральне мистецтво поєднує у собі такі види мистецтв:
а)Хореографія .Шахи.Кінематограф.
б)Музика.Шахи.Кінематограф.
в)Література.Музика.Кінематограф.Шахи.
7.Музика тісно пов'язана з такими видами мистецтв :
а)Театр.Кінематограф.Кулінарія.
б)Театр.Кінематограф.Кулінарія.Циркове Мистецтво.
в)Театр.Кінематограф.Циркове Мистецтво.Естрадне Мистецтво.
Відповіді чекаю на вайбер :
0662447488
Завдання для 7 класів на 05.05. тести " Кіно та кінематограф "
1. Звукове кіно з'явилося через ...... після винайдення кінематографу
а)20 років
б)30 років
в)40 років
2. В епоху німого кіно музику до фільмів виконували :
а)тапери,симфонічні оркестри
б)джазові виконавці
в)інструменталісти
3.Тапери -це
а)піаністи
б)ді-джеї
в)звукорежисери
4.Хто створює музику для кіно ?
а)композитори
б)ді-джеї
в)звукорежисери
5.Хто створює звукове оформлення для кінофільмів ?
а)ді-джей
б)композитор
в)звукорежисер
6.Видатні композитори ,які писали музику до кінофільмів :
а)Б.Лятошинський ,Д.Шостакович
б)В.Моцарт
г)М.Лисенко
7.Фільм "Білоруський вокзал " музика-
а)Окуджави"Нам потрібна одна перемога
б)Сімнадцять миттєвостей весни
8.Музика телеекрану -це
а)композиторські твори створені для кінофільмів ,мультфільмів
б) звукорежисера твори для кінофільмів .
9." 17 миттєвостей весни","Іронія долі ",який композитор написав до цих фільмів музику ?
а)М.Тарівердієв
б)А.Хачатурян
10."В бій ідуть одні старики "
а)Л.Биков
б)А.Хачатурян
11.Візитною карткою фільму "В бій ідуть одні старики " стала пісня -
а)Смуглянка
б)Ніч яка місячна
в)Вечірній дзвін
Відповіді чекаю на вайбер 0662447488
Завдання для 6 класів на 06.05.Підсумковий тест за II -семестр .
1.Камерна музика виникла у
Запитання 2
Йоган Себастьян Бах це
Запитання 3
Особливістю елегії є
Запитання 4
Образи, які навіяні нічною порою доби, відображені у
Запитання 5
Польський композитор, який заповів "своє серце батьківщині"
Запитання 6
У перекладі з грецької це слово означає "той, хто складає пісні"
Запитання 7
Найвідомішим "Жартом" (Скерцо) є твір
Запитання 8
Вступ до опери, балету або самостійний музичний твір для симфонічного оркестру.
Запитання 9
Найвідоміший "Турецький марш", або "Рондо у турецькому стилі" написав
Запитання 10
Найбільший чотиричастинний твір, написаний для симфонічного оркестру це
Запитання 11
Які музичні інструменти НЕ належать до духових мідних
Запитання 12
Музично-театральний жанр, зміст якого передається в музично-хореографічних образах, це
Коментарі
Дописати коментар